Hoe schrijf ik goede blogs en e-mails?

whereisthewebsite
Content is erg belangrijk voor een website. Content bestaat uit tekst, maar ook uit kopteksten, tabbladen, titels, url’s, meta-tags, afbeeldingen, interne links, externe links en andere media. Kortom: de content is een erg breed aspect aan een website. Voor SEO doeleinden en in de internet marketing strategie is content heel erg belangrijk.

Blogs zijn een belangrijk onderdeel van content, omdat blogs een soort bibliotheek kunnen vormen van informatie met keywords waar bezoekers op kunnen zoeken. Dit kan een erg brede groep aan bezoekers van een website aantrekken.

E-mails, nieuwsbrieven en e-mail follow-ups zijn erg belangrijk als zogenaamd ‘staartje’. Bezoekers kunnen hun gegevens achterlaten op een website wanneer ze geïnteresseerd zijn in het product dat wordt aangeboden. Dit kan worden gestimuleerd door bijvoorbeeld het aanbieden van kortingen wanneer een bezoeker gegevens achterlaat of een social media pagina van het bedrijf liked.

Deze persoonlijke gegevens zijn heel erg belangrijk, want door middel van deze persoonlijke gegevens kan het bedrijf de geïnteresseerde bezoekers overhalen om alsnog een aankoop te doen. Of anders gezegd: de gegevens kunnen worden gebruikt om ordinair zaken te doen en geld te verdienen. Dat is namelijk het uiteindelijke doel van veel commerciële bedrijven. Het einddoel is niet het hebben van een mooie website, maar om producten of diensten te verkopen.

Blogs

Blogs zijn een fantastisch tool om te schrijven over zoekwoorden waar mensen naar zoeken in zoekmachines, zoals Google. Dit kunnen short-tale zoekwoorden zijn of long-tale zoekwoorden. Kortom: een zoekopdracht van 1 of 2 woorden (short-tale) of van meerdere woorden of zelfs zinnen (long-tale).

‘Blogs schrijven’ is een voorbeeld van een short-tale zoekopdracht.

‘Hoe schrijf ik een overtuigende blog?’ is een voorbeeld van een long-tale zoekopdracht.

Blogs kunnen zich op beide zoekopdrachten richten, maar met name de long-tale zijn interessant. Hoe meer content een website over deze zoekopdrachten heeft, of hoe meer bezoekers een website krijgt via een zoekmachine, hoe meer de website als een autoriteit wordt gezien door de zoekmachine op het gebied waar de website zich (onder andere) op richt.

Blogs zijn dus een fantastische tool om bezoekers te trekken naar een website en ze vervolgens te overtuigen van een product of dienst die het bedrijf aanbiedt.

Blog kunnen ook worden gebruikt voor internal en external links. External links zijn het lastigst. Hiervoor kunnen algemene websites en ranking websites worden gebruikt. In het geval van online casino’s is onlinecasinoinformatie.com bijvoorbeeld een autoriteit die veel bezoekers door linkt naar online casino’s, zoals Kroon Casino.

E-mails

Wanneer een bezoeker zijn e-mailadres achterlaat, kan dit worden gebruikt om meer informatie en updates te sturen. Dit worden vaak nieuwsbrieven genoemd, maar ‘nieuwsbrief’ is eigenlijk een hopeloos verouderde term waar niemand meer op zit te wachten.

Wanneer ik een e-mail ontvang die als ‘nieuwsbrief’ wordt aangeduid, heb ik al meteen totaal geen interesse in de inhoud. Het is een oubollige term. Het bevat overigens vaak niet eens ‘nieuws’. Het zijn updates, nieuwe producten, meer informatie, enzovoort. Noem het dus wat het is, maar noem het nooit ‘nieuwsbrief’.