Een website voor een nieuw bedrijf in het verhuren van campers

whereisthewebsite

Dit was een extra leuke opdracht. Ik ben zelf gefascineerd door caravans en campers. Om te mogen werken met een nieuw bedrijf dat zich gaat richten op het verhuren van campers was voor mij persoonlijk een groot genot.

Waar dient een camperverhuurbedrijf zich op te richten?

Het camperverhuurbedrijf was een nieuw bedrijf wat recent is opgericht. Het was dus een nieuwe website die werd opgebouwd. Wij hebben geadviseerd over SEO, internet marketing strategieën en tekst aangeleverd voor de website, e-mail follow-ups, nieuwsbrieven en de blog.

We hebben eerst natuurlijk gesproken met de eigenaar van het bedrijf om een goed beeld te krijgen van het nieuwe bedrijf, wat het doel was en waar ze zich via het internet op wilde richten. Aan de hand hiervan hebben we samen met de eigenaar van het bedrijf de inhoud van de website bepaald. Elke pagina van de website heeft immers tekst nodig.

Vervolgens hebben we een keyword onderzoek en een concurrentie onderzoek uitgevoerd. Het concurrentie onderzoek heeft een goed beeld gegeven van waar de concurrenten zich op richten en hoe de concurrentie er dus uitziet. In het geval van de klant was de concurrentie erg klein. De concurrentie die er wel wat, had zich in veel gevallen niet geconcentreerd op internet marketing of website optimalisatie (SEO). Kortom: de klant had vrij baan om de website te vormen en de website een autoriteit te maken op het gebied van een aantal zoekwoorden.

Nieuwe teksten

Toen de belangrijkste keywords en de lay-out van de website waren bepaald en er een goed beeld was van de concurrenten, zijn we begonnen met het schrijven van de teksten voor de website. Bij deze teksten is het essentieel dat ze goed zijn geschreven en de lezer overtuigen of overhalen om over te gaan op het plaatsen van een boeking of (in het geval van deze klant) het achterlaten van persoonlijke gegevens zodat de geïnteresseerde bezoeker van de website in een later stadium kan worden overgehaald om te boeken of kan worden herinnert aan het plaatsen van een boeking. Het doel van een website van een commercieel bedrijf is om rechtsom of linksom geld te verdienen. De content is hiervoor de tool.

Het tekstschrijven is een vak apart. Lezers kunnen snel afhaken, de teksten kunnen te lang zijn of de teksten kunnen geschreven zijn op een manier dat de lezer niet wordt overgehaald tot het plaatsen van een boeking. Kortom: de tekst kan geen commercieel effect hebben.

Wij hebben natuurlijk teksten opgeleverd die kort maar krachtig waren. Dus goed leesbaar, kort, alle informatie overbrengen waar de bezoeker naar op zoek is en overtuigend zijn.

Blogs en e-mails

In het geval van onze klant, was het de bedoeling dat bezoekers van de website uiteindelijk een camper zullen gaan boeken. Veel bezoekers zijn echter in een oriëntatiefase. Deze bezoekers moeten worden overtuigt.

In het tabblad ‘Hoe schrijf ik goede blogs en e-mails’ wordt er verder ingegaan op het schrijven van goede e-mail follow-ups om van een bezoeker een (potentieel) betalende klant te maken.